V České republice se na reklamu zaměřuje Zákon o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Na televizní a rozhlasovou reklamu dohlíží Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a na ostatní typy reklam krajské živnostenské úřady.
Samoregulaci reklamy má na starosti Rada pro reklamu jakožto nezávislá instituce sdružující zadavatele, zpracovatele a šiřitele reklam.
Účinné je také na sexistickou reklamu upozornit přímo firmu, která se takto propaguje.

Co můžete udělat vy?
Obrátit se na firmu, která sexistické reklamy využívá.
Využijte svého práva zákazníků a zákaznic a dejte najevo svůj nesouhlas se sexistickou reklamou – dobrý výrobek sexistickou reklamu nepotřebuje!- Poslat podnět Krajskému živnostenskému úřadu nebo Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.
Můžete sepsat podnět či stížnost, kterou zašlete na podatelnu Krajského úřadu, kde má sídlo firma, kterou sexistická reklama propaguje. Úřad posoudí, zda je reklama v souladu se zákonem o regulaci reklamy, a pokud tomu tak není, nařídí její stažení a může jí i udělit pokutu. Stejný postup platí i pro rozhlasovou a televizní reklamu, ale podněty vyřizuje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. kdo podání činí (jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování),
kterému správnímu orgánu je určeno (v totmto případě, kterému živnostenskému úřadu),
jaké věci se týká a
co podávající navrhuje (posouzení reklamy podle zákona č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání).
Obrátit se na samoregulační orgány reklamy
Prostřednictvím webového formuláře můžete upozornit Radu pro reklamu – ta posuzuje etičnost reklamy podle svého Kodexu a může navrhnout stažení nevyhovujících reklam. Členské organizace Rady neetickou reklamu stáhnout musí, u ostatních je to dobrovolné.
Bohužel samoregulace v České republice příliš nefunguje a tato cesta stížnosti není většinou úspěšná.Upozornit veřejnost či média
Pokud selže oslovení firmy nebo prověření reklamy úřady, spojte se s dalšími lidmi, abyste zjistili jestli mají k reklamě podobný postoj. Stejně tak můžete téma nabídnout médiím.Uspořádat happening.
V lidech je síla. Na každého člověka na happeningu připadají stovky, kteří myšlenku podporují. A firmy to vědí. Postupně se takto podařilo odstranit například tuto reklamu v Hradci králové.Monitorovat další sexistické reklamy
Všímejte si reklam kolem nás a nebuďte k sexismu lhostejní. Mluvte o něm se svým okolím. Sexismus v reklamě není normální.
Jak by měl vypadat podnět?
Podnět musí obsahovat informace o tom,
Nezapomeňte podpis, ať už propiskou nebo elektronicky.