Tato reklama stereotypizuje muže i ženy a využívá princip sex sells

  • stereotypizuje muže i ženy,
    Reklamy pracují se zjednodušenými představami o ženách a mužích, které jsou vzdálené každodenní zkušenosti většiny lidí. více »
  • a využívá princip sex sells.
    Reklamy využívají nahotu a sexualitu bez souvislosti s propagovaným produktem. více »

Nominoval/a: Jan Škuta
Nalezeno: https://www.facebook.com/heureka.cz/videos/10155127301975805/

Chcete zrušit přirozené rozdíly mezi ženskýma a chlapama?

Muži a ženy se liší — jejich chování, oblékání či povolání bývají odlišná. To však často není dáno rozdíly v jejich tělesné stavbě, ale prostou železnou košilí zvyklosti. Například ženy jsou stále méně zastoupené v politice, přestože volební právo mají přibližně sto let.

Očekávání mladých lidí od vlastního života se pomalu proměňuje. Na základě dějepisu si snadno všimneme, že poměry „za císaře pána“ byly odlišné, nicméně mnoho všedních zvyklostí přijímáme, jakoby byly přírodním zákonem — ať už jde o vztah podřízenosti v partnerském životě nebo o správný výběr koníčků:

„V obchodním centru na nákupech s rodiči jsem řekla, že miluju nákupy. ‚To je dobře, horší by bylo, kdybys měla ráda třeba vrtačky,‘ odpověděl otec. Když jsem ohradila, že je to stereotyp, matka na to reagovala slovy: ,Stereotypy existují z nějakého důvodu.‘ Rodiče mě hluboce zklamali.“ (sexismy.cz)

Sociologické výzkumy ukazují (Pickering, 2001), že skrze stereotypy se upevňují existující mocenské vztahy — lidem tak současná situace připadá daná a nutná. Šance jednotlivců uplatnit se tam, kde je to baví, jsou tak nižší, než by musely být.

Věděli jste, že výpočetních technologiích — dnes typicky mužské doméně — se mužská dominance ustavila až v 80. letech? První kompiler vytvořila Grace Hopper a softwarový tým mise Apollo vedla Margaret Hamilton.