Výzkumy ze zahraničí

Australským ženám se nelíbí neslušný jazyk

Australský výzkum zaměřený na urážlivost reklam ukázal, že ženy považovaly za urážlivé ty reklamy, které byly sexistické a používaly neslušný jazyk. Výzkumníci si to vysvětlovali tím, že ženy se stávají často terčem sexistických komentářů a vyobrazení. Jsou tedy na tento typ reklam více citlivé.

— Waller, David S. "Attitudes Towards Offensive Advertising: an Australian Study." Journal of Consumer Marketing. 16.3 (1999): 288-295.

Belgičankám se nelíbí zesměšňování jejich těl

Belgický výzkum zaměřený na vnímání a toleranci vůči reklamám nepřátelským k ženám a mužům ukázal, že ženy a starší lidé jsou více negativní k urážlivé reklamě než muži a mladší lidé. Ženy obecně snášely hůře reklamy, které si dělají legraci z žen, které nesplňují ideál krásy, které ukazují stereotypní genderové role v reklamách na hračky či muže jako sexuální objekty.

— Corine, Van H, and Van B. Hilde. “Impacts of Advertisements That Are Unfriendly to Women and Men.” International Journal of Advertising. 31.3 (2012): 623-656.