Podle lingvistky Jany Valdrové (Valdrová, Jana: Gender a společnost, 2006) jsou jazyk a řeč důležitým nástrojem k vymezování obsahu pojmů ženství a mužství. Každá generace také sděluje té následující, jaké místo zaujímá dané pohlaví v dané společnosti. Tato sdělení jsou zjednodušená a užíváním se posilují. Zobrazená reklama na pivo Pardál hovoří zcela jasně, “ženská” patří ke “dřezu”. Roli ženy tedy vidí jednoznačně v domácnosti.

Další reklamy zase pracují s představou, že každý správný muž by měl chtít mít doma mladou atraktivní ženu.

U následující reklamy je sdělení ještě závažnější. Reklama přirovnává ženy k věcem, v tomto případě ke skříním, které lze vyhodit, když jsou staré a vyměnit za nové.

Přečtěte si více! Víte jaká jsou kritéria sexistické reklamy? Přečtete si naši publikaci Co je to sexistická reklama? Katalog kritérií.