V roce 2017 se na prvním místě anticeny umístilo brněnské Free radio se svým facebookovým příspěvkem (memem) s větou „Cesta k úspěchu nemusí být složitá, pokud jí rozumíte“.
Reklama v sobě snoubí hned několik forem sexismu. Žena je v ní vyobrazena jako pouhý objekt, který je možné využít a podporuje tak kulturu, kde se na ženské tělo nahlíží jako na věc. Zároveň celosvětová kampaň #metoo přinesla velké množství příběhů, kdy je moc v práci zneužitá právě skrze sex.
Po vyhlášení výsledků se ozývaly hlasy, že se vlastně nejedná o reklamu, ale o předělaný internetový vtip z roku 2012 spojující záběr herečky ze slavného filmu Larse von Triera Kdo je tady ředitel, která rovněž hrála bankovní poradkyni v reklamách České spořitelny:
Po letech tohoto neoriginálního motivu opět využilo Free Radio, přilepilo na obrázek vlastní logo a vložilo na Facebook.
Do Sexistického prasátečka takový obrázek také patří, i když není reklamou v úzkém slova smyslu, protože do anticeny zařazujeme vše co slouží k propagaci. A memy jsou také způsob propagace.
Pamatujete si na reklamu ve výloze prodejny tiskáren se sloganem „Nejlíp mi to udělá Brother“?
V Sexistickém prasátečku se objevila už v roce 2011, ale od tohoto prvního upozornění na to, že reklama je neetická, uběhla ještě dlouhá doba do chvíle, kdy byla skutečně stažena z výlohy královéhradecké prodejny.
U prodejny se muselo odehrát ještě i několik demonstrací a nakonec zasáhlo samotné české zastoupení firmy Brother. První demonstrace se konala v roce 2012 a další v roce 2014, kdy se před prodejnou sešli lidé s transparenty jako „Stop vulgaritám„ či „Hradecké ženy proti sexistické reklamě„.
Reklama byla odstraněna v roce 2015 a to po zásahu českého zastoupení firmy Brother. „Původní majitel bez vědomí naší firmy si udělal vlastní návrh. Poté co jsme zjistili, že tato grafika existuje, jsme majitele prodejny upozornili, že si nepřejeme být prezentováni takovým způsobem. Požádali jsme majitele o bezpodmínečné odstranění tohoto polepu,“ sdělil k reklamě Zdeněk Kapusta z Brother International.
Příkladem jazykového sexismu je i odtahová služba Jana Šumavského, která má auto polepené nahým ženským poprsím se sloganem „Odtáhneme vše i vaši manželku.“
Reklama se v Sexistickém prasátečku umístila na třetím místě hlasování veřejnosti v kategorii „Fragmentace aneb Bez hlavy“. Reklamu si také do svého pořadu Vypečené reklamy v roce 2013 vybral Martin Charvát a co si o reklamě myslí majitel firmy se můžete podívat.